Pengumuman


Harap maklum bahawa blog ini dalam proses kemaskini dari segi susun atur, tagging dsb. Post post tertunda pula akan di selesaikan.

Monday, January 26, 2015

Chamah Ulu Sepat - CUS Retreat 2014 - Part 2

Sambung drive ke Pekan Grik dalam lingkungan kelajuan 100km/j. Tiba di pekan Grik singgah sebentar di Restoran Famidah untuk mengalas perut yang lapar. Hanya aku dengan Am yang makan capati manakala Ad masih tidur dalam kereta. Hampir subuh barulah kami menuju ke lokasi berkumpul iaitu di Masjid Grik. Selesai solat Subuh dan mandi barulah bergerak ke kedai makan berhampiran untuk sarapan pagi dan tapau lunch. Sedap juga masakan kedai ni. Aku makan lauk sotong. Lagipun sotongnya ada telur. sedapppp. Tapau pun lauk sotong juga. Sham Castello awal awal lagi dah bagitahu kat makcik kedai untuk sediakan lauk bebanyak rupanya. Almaklumlah 40 orang semuanya lebih kurang.

Masing masing bersemangat untuk mendaki Gunung Chamah & Ulu Sepat. Konvoi berbelas buah kereta menuju ke Pengkalan Trojan. Aku x pasti berapa jam perjalanan tapi apa yang aku ingat sudah pastinya sang Seladang memakan rumput di tepi jalan. Gerun juga aku walaupun pada mulanya excited. Mula mula nampak seekor je seladang... seladang tu lari.. aku slow je drive folo seladang tu.
Ni dia salah satu seladang yang sempat disnap oleh Ad. Tak berani aku nak berhenti.
Gembiranya rasa hati nampak signboard tu
 Sekali seladang tu pergi jumpa geng dia da. Captainnya pulak mak aih besor betui. Tanduknya melentik ke belakang. Kalau ditanduknya kereta mau tembus kot. Slow slow drive macam orang berjalan xnak anjing kejar. Macam tu la aku rasa time tu. Banyak juga la jumpa seladang ni.. memang besar betul. Drive punya drive sampai satu selekoh kiri untuk ke Pengkalan Trojan.
Pihak organizer dah settlekan bab parking
Kabusnya tebal... nyaman sungguh. 
Ini baru sebahagian kecil daripada keluasan tasik yang sebenar.
Sampai sampai je terus kami siap siap packing nak berangkat ke bot walaupun time tu hujan mula turun. Basah juga la sikit kasut hiking aku, beg aku pun sama kena tempias. Aku siap pakai poncho baru lagi. Poncho kaler oren jenama Chanodug beli kat Karat Kiosk.

Tapi kan tengah syok syok packing tu.. kiranya tengah bersemangat ni... kami terpaksa pulak...


[ bersambung... ]


No comments:

Post a Comment

comment form message