Pengumuman


Harap maklum bahawa blog ini dalam proses kemaskini dari segi susun atur, tagging dsb. Post post tertunda pula akan di selesaikan.

Thursday, September 8, 2016

Balik Kg Tak Kira Masa

Semenjak aku tiada punch card. Balik kg x kira masa. Suka suka hati. Main sempat je. Namun kebiasaannya aku pilih untuk balik malam. Diwaktu jalan raya tidak sesak. Cuaca dingin tidak panas. Tiada orang menyandar disebalik tiang flyover. Cuma awas jgn terleka AES di Slim River.
Aku cuma pastikan waktu aku akan sampai di kg bukan waktu mak tgh nyenyak tido iaitu tengah malam membawa ke subuh. Dr Jln Duta ke kg ambil masa 2-3 jam bergantung pada jarum meter berada pada kedudukan pukul 12 atau 1. 2-3 jam sebelum pukul 12 t/mlm bererti pukul 9-10mlm tapi kebiasaannya ketika ini aku br nak kemas pastu gi dinner. Habis tu pukul berapa aku keluar rumah?
Semenjak dua menjak ini aku akan melepasi tol Jln Duta selepas t/mlm. Kalau mengantuk aku akan tido kat hentian sebelah. Pernah sampai 2 hentian sebelah aku singgah untuk tido dek kerana mengantuk sgt. Katakan anggaran akan smpai kg dlm 4-5 pg. Aku akan tido di exit tol. Dah pg br aku sambung drive g bekfes dan ke rumah. X susah pun, bila ngantuk plan kat mana nak tdo. Kat signboard ada tulis bpe km bpe km. Dah set kat mana nak tdo pastu drive laju skit. Sampai tdo le. Tp skrg ni kurang pulak ngantuknya... tu yg boleh menaip ni.
Selain drp tido dlm kete di hentian sebelah aku juga suka menyinggah di DNC-Draco Nature Camp yg terletak di Chenderiang Perak. Gantung hammock tido. Pg esoknya mandi sungai. Memang syok. Kekadang lepas asar br sampai kg. Kekadang ke? Rasanya mcm selalu je. Skrg pukul 3 lbh, dianggarkan sampai DNC kul 4 lbh. Tak sesuai rasanya. So tido dlm kete je la. Org bujang... apa susah. Dah nk pg nanti br sambung drive. Singgah DNC atau terus ke kg bergantung pada keadaan.
Jom try tido. Cermin buka sikit, enjin matikan, kereta kunci.
Allahhumma bismika ahya waamut.
Selamat malam.
CuaLahNi
0193682500
08092016@3.17am

No comments:

Post a Comment

comment form message