Pengumuman


Harap maklum bahawa blog ini dalam proses kemaskini dari segi susun atur, tagging dsb. Post post tertunda pula akan di selesaikan.

Tuesday, January 22, 2013

What Can I Do With RM5000

Tiba² terlintas difikiran untuk menggoogle sesuatu lalu aku pun menaip... What Can I Do With RM5000. Seperti biasa banyak link yang dipaparkan dan aku mengklik salah satu daripadanya. Habis aku baca kesemua 4 page yang ada. Hasilnya... bacalah sinopsis di bawah; Ops... angka RM5000 terpilih secara tiba² sahaja.

[Tertarik 1]
stocks will be best return = most risk
unit trust is second = risk is slightly lower
ASB so so return = almost save but no guarantee
Fix deposit fixed small return = upto RM60,000 guaranteed by bank negara

Bagi aku yang tidaklah sehebat mana dalam mengeksploitasikan wang ni, UT dan ASB lah yang kurang risiko dan mendapat keuntungan jangka panjang. Satu lagi yang boleh dicuba ialah beli dan simpan emas atau perak kerana suatu hari nanti emas dan perak amatlah berharga. Aku pernah mencuba ketiga² jenis investment ni dan kesemuanya membawa keuntungan. Aku sudahpun menikmatinya dan menghabiskannya ketika kesempitan wang 2 tahun lepas. Bukan setakat untung dihabiskan malah modal² sekali aku sapu bersih. Harapnya tahun ini aku dapat menginvest kembali dan tidak melakukan kesilapan yang sama. Namun persoalan masih belum terjawap... yang mana satu paling sesuai dengan nilai RM5000 yang ada? 


[Tertarik 2]
A painter like to paint, a singer like to sing, a mlm like to recruit, a online biz like to sell, a inventor like to invent.... just ask yourself what you really wanted to do with it and put your heart and mind doing it when you decided...

Silah sambung bait² kata di atas tanpa fikir panjang. Mari mulakan... a painter like to paint, a singer like to sing, a mlm like to recruit, a online biz like to sell, a investor like to invest, and me like to try new thing, like to travel, like to eksperimen, like to adventure, like to outdoor, like to enjoy, like to have fun, like to see people happy with simple thing, like to ... So, what should i do? 


1 comment:

  1. waahhhh...mmg nmpk sgt bz kann....terpikir n mengoogle, abis bace smpi 4 pages, siap publish post bagai....hihiii

    ReplyDelete

comment form message