Pengumuman


Harap maklum bahawa blog ini dalam proses kemaskini dari segi susun atur, tagging dsb. Post post tertunda pula akan di selesaikan.

Friday, September 27, 2013

Menarik Sekitar Felda Residence Tanjung Leman



Ada beberapa perkara yang menarik minat aku sekitar sini... cukuplah kiranya aku tunjukkan gambar dan juga sedikit info hasil daripada pandangan mata dan deria rasa aku.



Signboard

Terdapatnya signboard amaran kawasan haiwan berkeliaran sekitar perjalanan datang melalui Kulai. Bukan setakat jenis haiwan yang menarik minat aku malah gambar yang di paparkan di signboard juga menggelikan hati aku. Untuk tatapan cuma signboard monyet sahaja aku paparkan. Untuk signboard tapir dan gajah dsb kenalah datang sendiri. Gambar gajahnya jika tidak silap tidak sama seperti melalui Tasik Banding.









KFC

Kentucky Fried Chicken... Siapa sangka adanya KFC di sini! Sama sekali aku ingatkan kawan aku cuba mengenakan aku dengan menyatakan adanya KFC di sini. Rupa² betul... siap mengadap laut lagi. Terletaknya KFC ni di Jeti Tg Leman.







Mee Bandung

Sedap... itu perkataan pertama yang aku ucapkan untuk sudu pertama yang masuk ke mulutku. Sehingga sudu yang terakhir juga sedap... tidak memualkan atau apa² yang boleh menjejaskan selera aku. Aku tidak rasa mee bandung ni telah di masak siap² cuma perlu dituangkan kuah sahaja bila diminta tapi di masak bila ada permintaan sahaja memandangkan jumlah masa yang diambil pemilik kedai. Untuk merasai mee bandung yang sedap ni bolehlah ke pantai tg leman dan cari kedai no 4 bersebelan surau. Last word is recommended.


Sentuhan Kasih FELDA

Projek FELDA ini adalah khas untuk generasi ke-dua FELDA sahaja bermaksud anak peneroka. Disyaratkan lagi mestilah yang sudah berkahwin tidak kira anak perempuan atau anak lelaki. Kerja yang mereka bakal lakukan bukanlah meneroka sepertimana yang dilakukan oleh mak ayah mereka sebelum ini tetapi lain ceritanya.







Yang menarik tak semestinya sesuatu yang mahal atau cantik. Cukup sekadar tertarik di hati terpikat dek mata.


2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. Nice post,really appreciate your post here,good work and valuable informations,
    Drop a visit to Pulau Tinggi soon
    http://tinggiisland.blogspot.com

    ReplyDelete

comment form message