Pengumuman


Harap maklum bahawa blog ini dalam proses kemaskini dari segi susun atur, tagging dsb. Post post tertunda pula akan di selesaikan.

Thursday, April 11, 2013

Hutang


Hutang... inilah perkataan yang paling aku tak suka. Apatah lagi hendak berhutang. Tapi yang aku tak suka nilah yang sedang berlaku pada aku sekarang.

Semuanya bermula selepas SPM, aku ditawarkan sambung belajar dan tanpa perlu meminta hutang ditawarkan. Aku pun menerima dan sehingga kini aku masih membayarnya sikit demi sedikit. Hutang peribadi sendiri cari penyakit. Terima dan redha jelah dengan ujian yang satu ni. Memang sangat lega rasanya bila hutang peribadi ni selesai nanti. Lega kerana tiada lagi hutang dan lega kerana kesilapan dapat dibuang jauh². Hutang kereta pula masih lagi berlangsung manakala hutang motor sudah lama selesai. 1 hutang yang belum buat dan rasanya tidak mampu dielak iaitu hutang untuk beli rumah sendiri.

Leganya rasa jika tiada hutang lagi. Selagi ada hutang selagi itu hidup tidak aman. Zaman sekarang zaman berhutang... macamana nak elak dari berhutang aku pun tak tahu. Macamana nak mengurangkannya atau mengeksploitasikannya aku belum ada daya untuk semua itu.

Hawautanga...



No comments:

Post a Comment

comment form message